שיווק אונליין: לפצח את הקונספט של אינסטגרם

שיווק אונליין: לפצח את הקונספט של אינסטגרם

עפ”י ממצאי מחקר שפורסם ע”י איגוד האינטרנט הישראלי בדיוק לפני שנה, בחודש מאי 2015, אינסטגרם היא הרשת החברתית השנייה בפופולאריות שלה בקרב משתמשי אינטרנט ישראלים. כ-28% משתמשים באינסטגרם, אחרי פייסבוק (88%) ולפני פינטרסט (7%). בסך הכל כ-2 מיליון משתמשים בישראל.

הקונספט של אינסטגרם: צפייה בנתוני המחקר

זה היה כאשר היו 300 מיליון משתמשים בעולם. היום, שנה אחרי, כבר יש לה למעלה מ-400 מיליון. לכן אפשר להניח כי גם בישראל הנתונים כבר הרבה יותר גבוהים.

אינסטגרם היא רשת של צעירים אך לא רק של בני נוער. למעלה מ-90% מבני הנוער בישראל משתמשים בה, אך הם מהווים פחות ממחצית המשתמשים בישראל, כ-700,000 (עפ”י נתוני 2015). המשמעות היא שלמעלה מחצית המשתמשים הם בוגרים – סטודנטים, מטיילים, צעירים אורבניים, זוגות צעירים ומשפחות צעירות במרקם המייצג את הרכב האוכלוסייה בישראל (למעט חרדים).

מאפייני השימוש – תדירות, נאמנות וכד’ – הופכים אותה לרשת עוצמתית בכל הקשור ליצירת אפקט שיווקי. הצלחה באינסטגרם פירושה הצלחה שיווקית. יחד עם זאת, אינסטגרם היא רשת שקשה מאוד לפצח בה את הקונספט השיווקי הנכון.

רוצים לפצח את הקונספט של אינסטגרם? תנאי הכרחי לפעילות שיווקית ברשת הזאת הוא מסר ויזואלי מעניין עם פוטנציאל ארוך טווח. לחברות ועסקים בתחומי תיירות, אופנה, עיצוב וכד’ יותר קל לפעול ברשת החזותית.

משווקים של מוצרים ושירותים שאינם מאופיינים בוויזואליה טבעית – שירותים פיננסיים, ייעוץ מסוגים שונים, תעשייה, לימודים ועוד – צריכים לפצח קונספט חזותי ייחודי ורלוונטי. אם אין פיצוח קונספטואלי עדיף שלא לפעול באינסטגרם.

דוגמא נאה לפיצוח של הקונספט של אינסטגרם ולעבודה אפקטיבית ברשת הויזואלית מהווה הפרופיל של Staples – רשת קמעונאית לציוד משרדי, שמצליחה להפוך אביזרים משעממים למעניינים, תוך שיתוף ההון האנושי שלה. אפליקציית ההשכלה Headspace השכילה ליצור שפה ויזואלית המשלב גם טקסטים. ועוד 7 דוגמאות שמספקות המון חומר למחשבה.

170 נתונים סטטיסטיים מעניינים על אינסטגרם (אפריל 2016)