אדוורטייזינג אייג’: שיווק באמצעות תוכן, סיכום 2014

שיווק באמצעות תוכן - סיכום 2014

בינואר 2015 פרסם אתר מגזין אדוורטייזינג אייג’ את הסיכום שלו לשנת המפנה בתחום שיווק אונליין. 2014 היא הסיכה בציר הזמן של השיווק המודרני בה שיווק באמצעות תוכן (Content Marketing) התבסס במרכז תמהיל השיווק של פירמות מכל הסוגים והגדלים, החל מתאגידים גלובאליים ועד עסקים לוקאליים.
את קובץ הסיכום (pdf) ניתן להוריד מספריית התוכן של המגזין בתמורה לכמה פרטים בטופס אלקטרוני.

הסיכום מתייחס לנתוני השוק האמריקני, אך מייצג את המגמות העולמיות. התוצר מתבסס על משאל שנערך בקרב 191 מקצוענים – משווקים, פרסומאים, מנהלי מדיה וכד’ – בפברואר 2014.
המסקנה המרכזית של מסמך סיכום 2014, כותרת הפרסום, היא: הפלטפורמות הדיגיטליות מניעות ביקושים גוברים לתוכן איכותי.

הנה כמה היילייטס נוספים:

40% מהמשווקים ישמרו על גודל התקציב לשיווק באמצעות תוכן. 57% יגדילו אותו ב-2015.

ל-93% ממשווקי B2B יש פעילות שיווק באמצעות תוכן. כך גם ל-90% ממשווקי B2C.

האתגר הגדול של שיווק באמצעות תוכן הוא יצירת תוכן שמחולל מעורבות – תנועה, הפצה, שיחה.

החסמים העיקריים ליצירת תוכן מערכתי-שיווקי הם תקציב וזמן.

שימור וטיפוח לקוחות קיימים (קשרי לקוחות) מוגדר כיעד שיווקי ע”י 58% מן המשווקים, מקום רביעי (בלבד) בדירוג היעדים, אחרי תמיכה במותג, חילול לידים ותמיכה במכירות ויצירת מעמד והשפעה.

פייסבוק הוא הערוץ העיקרי לשיווק באמצעות תוכן (81.5%), לפני בלוגים וספריות מאמרים (77.8%). השישייה הפותחת של תמהיל ערוצי התוכן כוללת גם את טוויטר (68.5%), יו-טיוב (59.9%), ניוזלטרים (51.9%) ולינקד-אין (50.0%).

הפלטפורמות הישנות עדיין במשחק. ערוצי פרינט כגון מגזינים עדיין בשימוש ע”י משווקים ובשיעור גבוה של 72.8%, שניים רק לערוצי המדיה החברתית עם 88.3% שימוש.

כמה הערות שלי:

המשאל עליו מתבסס המסמך של אדוורטייזינג אייג’ התקיים בתחילת 2014, אחרי ששנת 2014 הוכרזה כשנת הפריצה של שיווק באמצעות תוכן, אבל לפני שההכרזה עמדה במבחן והוכחה, מה שמציב את הפרסום כמסמך נבואי.

עומק החדירה של שימוש בטכניקות שיווק באמצעות תוכן עפ”י מסמך הסיכום הוא מופרך. המספרים האמיתיים הרבה יותר נמוכים ואלה שמציג אדוורטייזינג אייג’ מעידים בעיקר על הכוונה ולא על המצב בשטח. בעיקרון, כל מי שהעלה במהלך השנה סטטוס שיווקי בפייסבוק עשה למעשה Content Marketing. אלא שאפקטיביות זה כבר ענין אחר.
נדמה לי שזה הזמן הנכון להזמין אותך למדריך לשיווק באמצעות תוכן.

פייסבוק מוביל את התמהיל השיווקי, אבל זה עומד להשתנות ולמעשה כבר השתנה בפועל. אתר הבית התבסס במרכז התמהיל. הוא מקור התוכן של פייסבוק ושאר הערוצים.

מסמך הסיכום של אדוורטייזינג אייג’ מתייחס לערוצי הפעילות המובילים כאל נכסים ישירים (Earned and Owned). מקרה ‘סטטוסים מצייצים’ שחווינו לאחרונה בזירה הישראלית מערער את התפיסה הזאת. הנכס היחיד שהוא באמת בבעלות הוא אתר – תוכן וקוד.