שיווק דיגיטלי – מכשולים ופתרונות

שיווק דיגיטלי - מכשולים ופתרונות

מהו המכשול העיקרי להצלחה במאמצי שיווק דיגיטלי של חברות ועסקים? עפ”י מחקר של חברת אקסנדה שנערך בספטמבר 2014 בקרב 333 משווקים דיגיטליים ברחבי העולם, המכשול העיקרי הוא העדרה של אסטרטגיה. כך אומרים 51% מהמשתתפים במחקר, למעלה ממחצית. המכשול השני בעוצמתו הוא מחסור בתקציבים שצוין ע”י 38% מהמשתתפים.

שיווק דיגיטלי - מכשולים בדרך להצלחה

שנה אחר כך, במחקר של אותה חברה, אקסנדה, שהתמקד ב-Content Marketing האסטרטגיה היא כבר המכשול השני בעוצמתו אחרי העדר מקורות יצירתיים.

שיווק דיגיטלי - חסמים לשיווק באמצעות תוכן

אלא שהעדר מקורות יצירתיים הוא ביטוי של העדר אסטרטגיית שיווק דיגיטלי, כי איך תמצא מקורות יצירתיים כאשר אינך יודע מה ברצונך ליצור?! כך גם חוסר היכולת להוכיח אפקטיביות, שמופיע במקום טוב באמצע בשני המחקרים; אם אינך יודע מה ברצונך להשיג אין לך, בעצם, מה למדוד.

שווק דיגיטלי - אמצעים וקושי ביישום

איך זה יכול להיות שלעסקים, בכלל זה עסקים גדולים ומובילים, אין אסטרטגיית שיווק דיגיטלי? ההשוואה בין הכלים הנחשבים לאפקטיביים לבין רמת הקושי להפעיל את אותם כלים יכולה לספק חלק מהתשובות. עסקים מתקשים בניצול כלי מדיה חברתית ובייצור תוכן מסוגים שונים.
מכיוון שבהיבט הטכני היום קל וזול יותר מאי פעם לייצר תוכן בכל מגוון הפורמטים, ומכיוון שהפעלה של כלים חברתיים דורשת מיומנויות בסיסיות ביותר, ניתן להסיק כי חברות ועסקים רבים לא באמת איך עובד העניין הזה של שיווק דיגיטלי. גם מי שמצליח לא תמיד יודע להסביר איך הוא עושה את זה (אין אסטרטגיה מתועדת).

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי היא בעיקרון עניין פשוט. כמו תמיד היא צריכה לשרת את האסטרטגיה העסקית ולתמוך באסטרטגיית השיווק הכוללת. מה שחדש הוא הכלים והפלטפורמות. והקצב – בעידן הדיגיטלי השיווק עובד 24/7. כדי להצליח צריך להבין היטב את המהות של הכלים החדשים ולא רק את התכונות שלהם.

שיווק דיגיטלי הוא, הלכה למעשה, תהליך רציף ומתמשך של ייצור והפצה של תוכן מסוגים שונים לקהלי מטרה מגוונים ולמשתמשים מסוימים, תוך שימוש במגוון כלים לניהול תוכן וערוצי הפצה. הפעילות כוללת מספר רבדים – קידום אורגני, פרסום ממוקד, תמהיל ערוצים – שלכל אחד קונספט משלו התומך בנדבך המרכזי שעליו נשען כל מערך השיווק הדיגיטלי – אסטרטגיית תוכן.

המדריך לשיווק באמצעות תוכן