איך תעשיית החדשות משפיעה על שיווק דיגיטלי?

איך תעשיית החדשות משפיעה על שיווק דיגיטלי

אפשר כבר לומר בביטחון כי האנושות עוברת לצרוך חדשות בתנועה, על הדרך, באמצעות הטלפונים החכמים. מחקר שבוצע בארה”ב מראה כי ב-39 מתוך 50 אתרי חדשות התנועה מטלפונים עולה על התנועה ממחשבים אישיים באופן משמעותי, וזאת רק ההתחלה.
צריכת החדשות (News) עברה ממיקוד, על הכורסא עם העיתון או מול משדר החדשות היומי, לתפזורת בזמן אמת – מחוברים לחדשות. נכון שהכל קורה במקום אחד, הסמארטפון, אבל תזרים החדשות מגיע מכמה וכמה כיוונים בבת אחת – אתרי חדשות, אפליקציות של אתרי חדשות, אפליקציות רדיו, קבוצות ווטסאפ, ערוצי מדיה חברתית (פייסבוק, טוויטר, רדדיט ואחרים) וכד’. המגע של הקורא, צרכן החדשות, אינו בהכרח עם המותג, יצרן החדשות, אלא עם פריטי התוכן שמופצים באלף ואחד ערוצים, עם או בלי תוספות.

מותג החדשות מס’ 1 בעולם (עדיין), הניו יורק טיימס, מצייץ היום דיווחים ופרשנויות באורך של 140 תווים בערוץ הטוויטר שלו וזה נחשב לעיתונות. אמנם הציוצים כוללים קישורים לכתבות מורחבות, אך יותר ויותר נפח של צריכת החדשות קורה במדיה החברתית הקצרה/שטחית.

המהפכה של תעשיית החדשות מטלטלת גם את תעשיית הפרסום. חוץ מרכישת מודעות ושטחי פרסום דינאמיים, קונטקסטואליים, מטורגטים ואינטר-אקטיביים, כל מפרסם יכול להיות, הלכה למעשה, חלק מהאקטואליה החדשותית, אם לא הדבר עצמו, באמצעות טכנולוגיות וכלים חדשניים כגון אאוט-בריין. חלק נכבד מהתוכן באתר החדשות היוקרתי פורבס כבר מנוהל ישירות ע”י המפרסמים. תוכן, לא פרסומות.

על מנת לעשות שיווק דיגיטלי אפקטיבי על המשווקים לחשוב ולפעול כמו יצרני חדשות. אתם בטח קופצים ישר למודעות בפייסבוק, הקמפיינים בגוגל והאייטמים באאוט-בריין, אבל אם כבר חושבים כמו יצרן חדשות – אז קודם כל הכתבה, התוכן שעליו מצייצים ואותו מפיצים.

אותו מחקר שהוכיח כי צרכני החדשות עוברים לחטיפי חדשות הביא נתונים נוספים; גולשי דסקטופ מבלים יותר זמן בכתבה ובאתר. עבור משווקים זהו הנתון הקובע, כי בסופו של דבר על מנת לחלץ מלקוח פוטנציאלי החלטה ופעולה בעלות משמעות מסחרית, תוכן היעד – דף נחיתה, דף מידע וכד’ – יהיה אפקטיבי.

מחקר: תעשיית החדשות עוברת למובייל
תעשיית החדשות תמונת מצב 2015