33 החוקים של שיווק באמצעות תוכן

33 החוקים של שיווק באמצעות תוכן

שיווק באמצעות תוכן (Content Marketing) היא תופעה גוברת ומתעצמת ומשקלו של השיווק התוכני בתמהיל הולך וגדל. השאלה המתבקשת היא, איך זה יכול לעבוד בעולם בו יש שיטפון של תוכן ומידע? איך בכלל אפשר לצפות לתשומת לב כלשהי כאשר כל כך הרבה מתחרים קיימים בשטח, שחלקם בעלי נתוני פתיחה טובים יותר משל כל משווק?
דוגמא: אנו עורכים ומנהלים ספריית מאמרים בנושא השקעות נדל”ן עבור חברת אקסיום. מיהם המתחרים הישירים של הספרייה? נכון, מדורי הנדל”ן וההשקעות של הפורטלים הגדולים ואתרי הכלכלה. יותר מתחרים זה אין, ובכל זאת הספרייה חיה ובועטפת ומשיגה את יעדיה.

המחסום הגדול ביותר של משווקים ששוקלים ליישם אסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן הוא מחסום הפחד. מי יקרא אותי? מי ימצא אותי? מי יגיע אלי? את מי אני מעניין?
אנשים עם ביטחון עצמי יציב בעסקים רועדים לנוכח הצורך להיות יצרני תוכן. יש היגיון, הוצאה לאור זה לא הביזנס שלהם ומדובר בהחלט באתגר תובעני ובמידה רבה אמורפי. אלא שהעולם הופך לדיגיטלי, השופינג קורה במרחב הדיגיטלי, קבלת ההחלטות מתבצעת מול מסך (גדול, בינוני או קטן) וההזדמנויות מתרחשות כל הזמן (24/7) כי הצרכנים מחוברים כל הזמן. זה המצב וכדי להיות חלק ממנו צריך לייצר תוכן.

שיווק באמצעות תוכן זה קשה אבל לא מסובך. רעיון/מסר שהופך לתוכן ויורד לדפוס אינו דבר חדש וכל ההבדל בין אז לעכשיו הוא בקצב ובאינטנסיביות. חלק גדול מן החוקים שהיו נכונים ויצוקים בסלע תמיד, נכונים גם כעת ולמעשה מדובר בתזכורת בלבד. תועלתיות, נראות, איכות, רלוונטיות, חשיפה – כל אלה הם עדיין הבסיס של כל תוכן שיווקי. בעידן הדיגיטלי בו החשיפה נשענת על מנועי חיפוש ורשתות חברתיות, הטיפול בתוכן דורש עוד מימד של תחכום, שהוא למעשה סוג של הקפדה על פרטים.

המצגת שלפניכם, מאת ‘ארי המכירות’, מציגה כמה מן הדברים שדורשים תשומת לב. כאמור, חלק מהם ידועים מאז ומתמיד וחלק נולדו עם התפתחות הטכנולוגיות לשיווק באמצעות תוכן.

המדריך לשיווק באמצעות תוכן